Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרה"ג הראש ישיבה דגול מרבבה הר' מאיר מזוז שליט"א, ראיתי מה שכתב כת"ר באו"ת תשנ"ה ד' רסב לתרץ קושית ס' זמנים כהלכה ד' יט איך שיעור מיל ח"י דקות למרן בס' תנט, כיון שביום בינוני כשהיום מנץ לשקיעה ולילה שווים יוצא שמ' מיל מעלות לצאת השיעור מיל כ"ב וחצי דקות. ותי' הכת"ר שהיום הבינוני של התרה"ד וש"ע הוא יום שהע"פ גדרי הלכה מעלות לצאת הוא שווה ללילה, ובו יש יב' שעות, ושווה למ' מיל שהמיל ח"י דקות. גם ראיתי מה שהשיג באו"ת תשנ"ט ד' תתי"א ומה שהשיב הרב כת"ר. דעתי קצרה מלהבין, שלא נמצא כיום זה כלל בארץ ישראל או בבל, שאפילו ביום הקצרה ביותר בירושלים הוי תר"ד דקות מנץ לשקיעה, אבל לחשבון הרב כת"ר צריך יום שיש בו תקע"ו דקות מנץ לשקיעה כדי שיהיה ד' מיל של ח"י דקות לעלות עד נץ וכן משקיעה לצאת. וכן בבבל לא נמצא הקצר ביותר אלא תר"א דקות וכלל לא נמצא יום שההיום ולילה שווה לפי גדרי ההלכה. אולם בגרמניה כן נמצא ימים קצרים מאד עד תס"ט דקות. מציון תצא תורה וללמוד אני צריך, הקטן יצחק צולטאן

הרב אדיר כהן

מו”ר באור תורה כתב שהתרומת הדשן חשב שיום הבינוני יש בו י”ב שעות מעלות השחר עד צאת הכוכבים, ולא שהיה בארץ ישראל ובדק זה.

ועל כל פנים לומר שהשעה של התרומת הדשן היא של ע”ב דקות ולא כמו השעה שבשעונים שהיו בזמנו הוא דוחק עצום. ובין היתר זה אחת הסיבות שמיאן מו”ר בפירוש של זמנים כהלכה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן