למה עמוני לא, ועמונית כן
אחת הסיבות שאסור לשאת מואבי היא בגלל שמוטב שכרו את בלעם לקלל את ישראל כמו שכתוב בדברים כ”ג ה’. וא”כ אדרבה בלק הוא שורש הבעיה, הוא שכר את בלעם ובגללו התחיל הציווי לא לגייר מואבי.
שלום וברכה. ברצוני בלי נדר להתחיל ללמוד 'חק לישראל' (אני אברך ב"ה). א. ראיתי שיש כותבים שצריך לחזור על שניים מקרא ואחד תרגום ביום שישי כי זה שני עיניינים שונים. זה דיי קשה, האם זאת בעיה לצאת ידי חובה במה שאני קורא את החוק לישראל? (מה גם שאת השניים מקרא ואחד תרגום הייתי מחלק לימות השבוע בדר"כ ולא קורא הכל ביום שישי). ב. אם אפשר לצאת ידי חובה בחוק לישראל, מה עושים עם מה שקראתי בליל שישי שזה רק מקרא פעם אחת אז חסר מקרא אחד ותרגום אחד. איך להשלים? אחרי הסדר של יום שישי? או ביום שישי קודם כל להשלים ואז להתחיל את סדר יום השישי? (וכן איך להשלים? פעם מקרא ופעם תרגום? או כבר לקרוא את ה-26 פסוקים הללו מההתחלה שניים מקרא ואחד תרגום?). תבורכו מפי עליון.
-יישר כח על הקבלה, וירבו כמותך בישראל.
לגבי קריאת שמו"ת:
-מעיקר הדין בודאי אתה יוצא במה שקראת במשך השבוע, ותשלים רק את ההמשך ביום שישי.
אבל לפי הקבלה ראוי ונכון לחזור ולקרא את כל הפרשה כולה ברצף אחד.
– הקריאה של ליל שישי אינה מצטרפת לכל הדעות, וצריך לחזור עליה שתים מקרא ואחד תרגום, ואח"כ תמשיך את מה שנותר מהפרשה.
מאת: פלוני | תאריך: ב׳ בשבט ה׳תשפ״א – ינואר 15, 2021
יישר כח. ממליץ מאוד לכולם ללמוד 'חוק לישראל', לומד כבר ב"ה בתקופה האחרונה, ומאוד מרגיש סיפוק גדול....