Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב שליט"א אני שוכר דירה כבר כמה שנים הדירה היא דירת "פנטהאוז" דהיינו דירה ומעליה ישנו גג סגור. בעלת הדירה שלי גרה בדירה עצמה ואני שוכר ממנה חלק מהדירה שלה שהוא בעצם הגג שאותו היא סגרה ועשתה לו חדרים ,הכניסה לדירה שלי היא דרך הדירה שלה כלומר ישנה דלת חיצונית אחת מחדר המדרגות וממנה יש כניסה לשתי הדירות. ששאלתי בעת חתימת החוזה איך מתחלק התשלום לוועד הבית ענתה לי שאנחנו מתחלקים חצי חצי כיוון שזוהי דירה אחת עם דלת אחת לחדר המדרגות וציינה ששאלה אב"ד גדול וכך הורה לה ואכן ששאלתי אותו ענה לי אותו הדבר ועל סמך זה נחתם חוזה בינינו. וכך היה מתבצע התשלום כל הזמן. גם לפני שהגעתי לדירה זו עם שוכרים קודמים. כעת השכנים רוצים לחייב אותנו כשתי דירות נפרדות ולא דירה אחת מחולקת. רצינו לדעת מה ההלכה במצב הזה לגביי? יש לציין שבעלת הדירה שלי מסרבת לכך.

הרב רזיאל כהן

– לפי החוק – תשלום ועד הבית הוא לפי גודל הדירה במ"ר. כך שאם גודל הפנטאהוז פי שנים משאר הדירות – עליו לשלם כפול משאר הדיירים. וכידוע במקרים כאלה ההלכה "כפי מנהג המדינה".

– אמנם בהרבה מקומות לא מדקדקים בזה, ומשלמים רק לפי "דירה". וגם החוק מכיר בכך, אם נעשה כן בהסכמת הדיירים.

– במקרה שלך, אין דעה ברורה בהלכה, מקובל אמנם בבני ברק (בשם הגר"מ שפרן) שיחידת דיור משלמת רק 50% ממה שמשלמת דירה רגילה. אבל אם היחידה רחבה וגדולה כמו דירה רגילה – לא מסתבר לפטור. (ועיין בשו"ת שבט הלוי ח"ט סוף סי' ש"ו, ובקובץ הישר והטוב חלק י"ד עמ' ק"ח ובהערות שם). ועכ"םפ אם כעת החליטו רוב הדיירים לחשב את הדירה שלך כדירה נפרדת – נראה שעליך לקבל את הדין.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן