Menu
שאל את הרב
print
אא

מה עשו אמותינו הקדושות? בזמנן לא היה ירק גוש קטיף ובכל זאת אכלו כרובית וכדומה. (אין שאלתי באה לפגוע ,חס ושלום, אלא תורה היא וללמוד אני צריך)

הרב רזיאל כהן

איני יודע מה היה מצב הנגיעות בכרובית לפני מאה שנה (כי כידוע במשך השנים נתרבו החרקים מכמה סיבות). אולם בכל אופן הרי ידוע ומפורסם המעשה שהביא הבא"ח על האשה שהיתה מכשירה "חסה" במהירות (מחוסר ידיעה), ומחה בה הרב, והראה לה בעין איך למרות ההכשר עדין נשארו בה חרקים יותר משערות ראשה. ועם המציאות אי אפשר להתווכח. והרי עד לפני עשרות שנים אכלו כולם פירות הנגועים בכנימות (מחוסר ידיעה שמדובר בחרקים חיים, והוא רחום יכפר, כי לכל העם בשגגה), וכי מכח זה "נחדש" שכנימות מותרות באכילה?

ובארם צובא (סוריא), אסרו חכמי העיר בחרם לאכול "עלי גפן" מחמת הקושי לנקותם היטב (היום המצב יותר טוב), וכרובית שלנו גרועה הרבה יותר.

ושוב נזכרתי שהגאון הקדוש ר' חיים בן עטר (בספרו פיר תואר סי' פ"ד סקט"ו) כתב דברים מפורשים לגבי הכרובית, (כבר לפני יותר מ-250 שנה). ולתועלת הענין הריני להעתיק לשונו: "… וגם יש מין ירק אחר שקורין אותו בלעז קאוול פיוור (כמדומני תרגומו: כרוב הפרחים = כרובית), כל אלו שנכנס בהם המיחוש בתולע – אין להם בדיקה ואסורים דבר תורה …"

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן