חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

לגבי תפילת הרש"ש לאחר אמירת תיקון חצות. לעיתים רחוקות אני מתעורר קצת מאוחר ומסיים לקרוא תיקון חצות ממש בעלות השחר או 2-3 אחרי עלות השחר. השאלה האם מותר לומר את תפילת הרש"ש כמה דקות לאחר עלות השחר בימים שאני קם קצת מאוחר?
אם מותר לומר תיקון לאה אפילו כבר הגיע עמוד השחר (עיין בשו"ת איש מצליח ח"א חאו"ח סי' ד') לכאורה כל שכן את תפלת הרש"ש שלאחריו. ואם לא יועיל לא יזיק. אם כי בודאי שעדיף להשתדל שגם תפלת הרש"ש תהיה קודם עלות השחר.