Menu
שאל את הרב
print
אא

מיהו "יואש בן המלך" המוזכר במלכים א כב כו, וכן בדברי הימים ב יח כה. האם הוא בנו של אחאב (על אף שככל הידוע לי לא מצינו במקום אחר בתנ"ך שבן היה לאחאב ויואש שמו). [ולכאורה א"א לומר שהוא יואש בן אחזיה (המוזכר לראשונה לקמן מלאכים ב יא ב), מזרעו של יהושפט (המוזכר גם הוא בפרקים הנ"ל בסיפור המלחמה בה לקח חלק עם אחאב), והתורה קרתה לו "בן המלך" כיוון שבני בנים הרי הם כבנים. שהרי יואש זה, היה רק בן בן (אחזיה) בנו (יהורם), ולכאורה זה לא מצינו שיקראו כבן. וכן קשה לומר זאת מהכיוון של בית האחאב, שכיוון שהיה נכדה של עתליה שהייתה בת אחאב ונישאה ליהורם, ג"כ מהטעם הנ"ל. ועוד, שהרבה שנים עברו בין אלו המאורעות, וכן שהרבה פחות מסתבר שלו ניתן תפקיד בבית המלוכה בעוד אביו (אחזיה) וסבו (יהורם) לא קיבלו.] ולא ראיתי המפרשים שעמדו על כך.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

הרב כלי יקר לניידו על התנ"ך פירש שהוא בן אחאב, רק שלא היה הגון למלכות ע"ש. 
ובאנציקלופדיא לאישים בתנ"ך ערך יואש (ה') כותב שתואר "בן המלך" אינו בן המלך כפשוטו אלא תואר לפקידות מסויימת (אולי משטרתית) ומציין שתואר זה נמצא 4 פעמים בתנ"ך בשייכות לענייני אסירים ומשמר. וכותב ע"ז "שכן נתגלה" ואיני יודע איך ומ"מ יתכן הדבר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן