מנין פועלים
אם אפשר להתפלל אחר כך אפילו ביחיד, עדיף יותר, ואם לא אפשר להתפלל פועלים בשעת הדחק כזאת.
האם מנהג ג'רבא וישיבת כסא רחמים להכריז על המולד. כתב בחזו"ע חנוכה עמ' רנח שמנהגינו לא להכריז על המולד רק על היום שבו חל ר"ח. ובישכיל עבדי ח"ז סי' כז שאלה ד' כתב כן להכריז על המולד. א"כ מהו מנהג ג'רבא וישיבת כסא רחמים? האם ידוע לרב מנהג בית אל ומנהג ירושלים?
מו"ר ועט"ר מרן ראש הישיבה שליט"א נוהג להכריז על המולד אבל כפי שהבנו ממנו זה מנהג שהנהיג בעצמו וביאר טעמו כדי שכך ידעו מתי זמן קידוש לבנה.
לגבי מנהג ירושלים ובית-אל אם אכן בשו"ת ישכיל עבדי שהיה ראש ישיבת המקובלים בת-אל בירושלים כתב להכריז מסתמא כן המנהג, אלא שראיתי בישכיל עבדי שם שלא כתב כן, רק נשאל מרב אשכנזי מה מקור המנהג להכריז וציין לו לספר בני יששכר, כך שאין הכרח שסובר כך שצריך לנהוג וכ"ש שאין הכרך שכך המנהג.