חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

האם יש איסור לומר קדיש בלי מנין של עשרה אנשים, הרי אין בו הזכרת שם השם? וכן לענין זימון, האם יש איסור לאומרו בלי צירוף של שלשה אנשים? לפעמים יש אנשים שמאד רוצים לומר קדיש ואין להם מנין ומצטערים מאד אם לא יאמרו אותו, יש בעיה אם אומרים בכל זאת קדיש בלי מנין?
אין אומרים קדיש בפחות מעשרה גברים גדולים (ש"ע סימן נ"ה סעיף א') משום שהוא בכלל דבר שבקדושה שנאמר "ונקדשתי בתוך בני ישראל" (משנ"ב שם סק"ב). ואי אפשר להקל גם לאנשים שמאוד רוצים לומר בפחות מעשרה, שיש איסור גמור לומר קדיש בפחות מעשרה (עיין שו"ת שערי עזרא ח"א סימן ו')
וכן לענין זימון אין לאומרו בלי צירוף שלושה אנשים שיש בזה משום הפסק בין מים אחרונים לברכת המזון (עיין ברכת ה' פ"ו ה"י)