ביאור טעמו של מרן ראש הישיבה על אורך התקיעות
בשיעור המרכזי האחרון מו"ר האריך לבאר את טעמו לצפייה לחץ כאן
מה ההבדל ההלכתי בין שברים לתרועה? לכאורה אין זה יכול מספר הקולות, שהרי אין חובה לעשות רק ג' קולות בשברים, ואם רוצה יכול להוסיף. אין זה יכול להיות שהשבר יותר ארוך, שהרי בב"י ובש"ע (כהבנת הנה"ש ותפל"מ שאין ט"ס) מבואר שמקצרים בשברים. אין זה יכול להיות שהשברים מפוסקים והתרועה רציפה, שהרי מנהג ג'רבא לתקוע שברים רצופים ומנהג רוב העולם היום לתקוע תרועה מפוסקת (טו טו). אז מה הגדר ההלכתי המבדיל בין שברים לתרועה?
כמה שנהגו לקצר בשבר כל מה שאפשר (שלא יגיע לג' טרומיטין) לחוש לדעת רש"י עדיין כל שבר ארוך הוא מתרועה שבתרועה כל יבבה הוא טרומיט אחד בלבד ואילו השברים ארוכים יותר (כמו שפירש רש"י עצמו בראש השנה ל"ג ע"ב)
מאת: פלוני | תאריך: כ״ט בתשרי ה׳תשע״ח – אוקטובר 19, 2017
תודה רבה על התשובה לפי זה יוצא שיש להקפיד שכל שבר לא יהיה פחות מטרומיט אחד, דהיינו לפי מרן האיש מצליח זיע"א שליש שנייה, ואם קיצר לא יצאו יד"ח. הבנתי נכון?
הצדק עם כת"ר