Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד ראש הישיבה שליט"א 1. האם אפשר לעשות מים אחרונים במגבונים לחים (של תינוקות)? 2. האם לגבר מותר מעיקר הדין לשכב על מיטתו כאשר צמודה אליה מיטת אשתו בעוד אשתו יושבת (לא שוכבת) על מיטתה בימי נידתה או להפך? (להלן הצדדים להיתר אשמח לשמוע דעת הרב א. מרן אסר רק שינה של שניהם במיטה אחת אך כאן לא מדובר כלל על שינה אלא כאשר לכל הפחות היא ערה לחלוטין. ב. במקרה דנן רק הוא שוכב והיא יושבת כך שאפילו אם נאמר שמרן "שיגרא דלישנא" נקט ואכן לדעתו שוכב כישן דמי או שחיישינן שמא ירדמו, כאן לא שייך שהיא אינה שוכבת כלל. ג. מרן אסר שינה רק באותה מיטה ולא בשני מיטות נפרדות צמודות ורק הרמ"א הוא שהחמיר בזה. ד. ובצרוף דעת הב"ח שהתיר לגמרי אפילו ישיבה על מיטת אשתו בפניה.)

הרב אליהו מאדאר

1. מסופר על הגאון רבי יצחק בוכובזא זצ"ל שהיה רגיל ליטול מים אחרונים ע"י מטלית רטובה, והיינו כדי למעט חלק הסט"א כמה שאפשר . אבל יש לפקפק בזה כי יש לתת להם חלקם ולא להמעיט יותר מידי. ועי' בשו"ת רביד הזהב ח"ב סימן ל"ג. ולכן יש ליטול במים דוקא כפי השעור ובשעת הדחק שאין לו, ינקה במטלית לחה.
2. חענ"ד יש להחמיר בזה למעשה כיוון שהמיטה מרגילה לעבירה, ואף שהיא ערה ויושבת, מכל מקום ישיבתם יחד בסמיכות במיטה יכולה להביאם לידי איסור. ומדברי מרן בשו"ע אין הכרח שמיקל במיטות מחוברות, שיש לומר שהלך אחר רגילות הדבר וכל שיש בזה חשש אסור. וגם יש לחלק בין זמנם לזמנינו, ועי' בזה בסיפרי הקטן אמרות טהורות(חב סי' מ"ב)ומשם בארה. והרי לפנינו שהלכה גמורה לאסור מיטות מחוברות(ודברי הב"ח שהיקל בישיבה על מיטה אינם עניין לנידון שלנו, ששם מדובר כשאינה איתו) ולכן לענ"ד להחמיר בזה למעשה ויפרידו המיטות מעט , וכיוון שהדבר קל הוא לעשותו ולהתרחק מן הכיעור יש לעשות כן, אף שיש צדדים בזה, ובפרט בזמנינו, כנלע"ד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן