Menu
שאל את הרב
print
אא

מהי דעת הרב, מותר לחתום על כרטיס אדי?

הרב אדיר כהן

בזמנו שעוררו ודנו בזה הרבנים (תשס"ו-תשס"ז) והתווכחו מה רגע קביעת המות וכדו', שמעתי ממרן ראש הישיבה שליט"א, שאמנם אי אפשר להחמיר כ"כ בזה כי המחמיר מצד אחד מיקל מצד שני, ויש בזה פיקוח נפש והצלה. אך כל שאין הסכמה ברורה מצד גדולי הרבנים והרופאים. שלא לבצע כל פעולה בנפטר רק אחר שנקבע מותו בודאות ורגע המוות לפי ההלכה, עם פיקוח של תלמידי חכמים בכל מקרה, מה שלעת עתה עדיין לא נעשה, ולכן למעשה אין לחתום על כרטיס זה כיון שיש עדיין חשש גדול של שפיכות דמים, אחר של בהכרח מחכים לרגע המוות ע"פ ההלכה.

שאלת המשך: עוד בעניין הנ"ל

נראה לי שכבוד הרב המשיב חולק על מרן רה"י שליט"א שהתיר לחתום על כרטי אדי https://www.ykr.org.il/modules/Ask/answer/8028 או שיש לחלק בין אדם חולה רח"ל לבריא?

הרב אדיר כהן

במקרה שם היא ודאי צריכה לקחת תרומה להשתלה לרפואתה וחשש רחוק אולי יקחו ממנה ושגם זה לא אסור אא"כ עשו שלא כדין קודם רגע המת מבחינה הלכתית) וכל מקרה לגופו, ומה שכתבתי בתשובתי הם דברים ששמעתי ממרן רה"י בעצמו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן