חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

אצלנו בבית הכנסת בשל דוחק המקום, עמדת השליח ציבור מעט אחרי (או בקו ישר) עם ארון הקודש, כך יוצא שבשחרית, בעת החזרה בברכת הכהנים, שליח הציבור עומד וגבו לכהנים (הוא עומד מאחריהם), האם מותר לשליח הציבור לקחת צעד אחורה על מנת לעמוד לפני הכהנים, שכן התעוררה מחלוקת האם מותר לשליח הציבור לעקור רגליו טרם סיים התפילה, מדובר בבית כנסת במקום העבודה, בו אין לנו רב שיורה לנו הלכה. אשמח בבקשה למקור שבו אוכל להפנות את הציבור בתשובה.
אסור לש"צ לפסוע כלל בעת החזרה (עיין בספר הלכה ברורה ס' ק"ד ס"ד)
לכן אין לפסוע אחורה על מנת לעמוד לפני הכהנים, ומ"מ הוא בכלל הברכה כיון שהוא אנוס. (עיין הלכה ברורה סימן פ"ו)