Menu
שאל את הרב
print
אא

1. בפרשת השבוע "אמור" בפרק כ"א פסוק ד' נאמר "לא יטמא בעל בעמיו. להחלו.". רציתי לדעת איך נכון להטעים את המילה "להחלו" כי מאחר והפסוק קצר, במילה האחרונה יש גם טרחא וגם סילוק (סוף פסוק). ואם כך, היכן עושים העמדה מועטת (אם בכלל) והיכן ההטעמה הראשית במילה? 2. עוד רציתי לשאול בעניין הדקדוק, כי קראתי באיזה ספר (נדמה לי אם למקרא) שאם יש אות ה' באמצע מילה מנוקדת בשווא נח, יש להגותה כמו עם מפיק. רציתי לדעת האם כך נהוג גם על פי המסורת שלכם? תודה רבה

הרב אמיר דאדוואנד

1. הטעם שנמצא מתחת לה"א של מלת "להחלו" אינו "טרחא" אלא "מאיילה", והוא כעין געיא ועיקר ההטעמה בלמ"ד. 
2. פשוט. נקודת המפיק אינה "דגש" כמו שטועים העולם, אלא פירושה להוציא ולבטא את הה"א שבסוף התיבה כדין אות עיצור (נח נראה) ולא כאות ניקוד (נח נסתר), והוא הדין לה"א באמצע התיבה המנוקדת בשו"א. 

שאלת המשך:

לגבי הטעם "מיילא", תוכל להסביר על הטעם הזה? פשוט מעולם לא שמעתי עליו ואני אומר זאת לאחר שקראתי הרבה על הנושא (דקדוקי אביע"ה של הרב אדיר אמרוצי, אם למקרא של הרב ניסן שרוני, וכל ההקדמה בתיקון קוראים איש מצליח) ולא נתקלתי בשם הזה ("מיימלא") באף מקום. האם זה פשוט שם אחר לטעם הזה?

הרב אמיר דאדוואנד

עיין בספר לחם הביכורים שער ל' (בנד"מ עמוד ש"ס) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן