Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי בעלון בית נאמן שצריך לומר ולא גורלינו ככל המונם שזה על פי משקל ארבע מילים וקשה שהרי אחר כך אומרים ואנחנו משתחוים וכו׳ וקשה שזה לא על פי משקל ארבע מילים ודוחק לומר שזה קטע חדש

הרב אמיר דאדוואנד

הנה לך דברי מרן שליט"א שהובא בקובץ ויען שמואל ח"ג עמוד ש"ל
ועוד הוסיף מרן הגאון ראש הישיבה שליט"א בע"פ, שהמתבונן יראה שנוסח עלינו לשבח מחובר במשקל הקדמון שכל משפט שבו בנוי מארבע תיבות, כיצד? עלינו לשבח לאדון הכל/ לתת גדולה ליוצר בראשית, שלא עשנו כגויי הארצות / ולא שמנו כמשפחות האדמה, שלא שם חלקנו כהם/ ולא גורלנו ככל המונם, שהם משתחוים להבל וריק/ ומתפללים אל-אל (במקף כתיבה אחת) לא יושיע. ואנחנו משתחוים לפני ממ"ה הקב"ה (זהו עיקר הענין ואינו בא בצורה זו). ואח"כ שהוא: נוטה בשמים ויוסד ארץ/ ומושב יקרו בשמים ממעל, ושכינת עוזו בגבהי מרומים/ הוא אלקינו ואין-עוד (במקף) אחר, אמת מלכנו ואפס זולתו/ ככתוב בתורה וכו'. והאמת יורה דרכו.

שאלת המשך:

עוי"ל בפשטות שהנוסח המקורי נשתמר אצל האשכנזים 'ואנחנו כורעים ומשתחוים ומודים/ לפני מלך מלכי המלכים/ הקב"ה וזכורני שראיתי את זה כתוב ואיני זוכר איפה.

רבני בית ההוראה

חזק וברוך אולם עדיין לא מספיק כי מה תאמר בחרוז של מלך מלכי המלכים/הקדוש ברוך הוא

שאלת המשך:

לאחר זה לקחתי סידור ורציתי לעשות הכול על פי ד מילים ולא הצלחתי בכמה מקומות אף אם ראיתי כל פעם האם יש מקף ועוד כל פעם ראיתי כל הנוסחאות אף של האשכנזים האם אפשר לעשות כל העלינו לשבח על פי המשקל ד מילים שיש בזה צורך גדול

הרב אמיר דאדוואנד

לא הבנתי שאלתך, דברי מרן ראש הישיבה שליט"א ברורים דיים הלא?

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן