בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
אבא עליו השלום זצ"ל (שגדל בבנגרדן ובג'רבה שבטוניס) שהיה שליח ציבור כ-50 שנה, נהג לעשות השכבה בשבת לאחר עליתו של בעל מצווה (לבעל ספר התורה אם הלך לעולמו), מהו המקור למנהג זה?
איני יודע על מקור כתוב למנהג זה. אבל כן המנהג פשוט בבתי כנסיות של יוצאי ג'רבא, שהתורם ס"ת, יש לו זכות עליה בו בכל פעם שמוצאים אותו, ולאחר פטירתו עוברת הזכות לקרוביו, אולי כדי שיודגש שעלייה זו היא לזכות התורם (או ממדת הכרת הטוב) עושים אז השכבה לתורם, כשם שעושים, "מי שברך" לעולים בשעת עלייתם