Menu
שאל את הרב
print
אא

הוא הביא 200 פוסקים שספרדים 'קבלו עליהם הוראות מרן...לזה כולם מודים! אבל אף אחד מכם לא הביא ראיה שקהילה שלמה שעברו צריכים לקבל מנהגים של "ארץ ישראל" א)משום שאין דבר כזה באמת כי ארץ ישראל וירושלים וצפת וטבריא וכו וכו זה כולם מנהגים שונים אז למה להתבטל? ב)משום שמרן כובת בעצמו (אבקת רוכל סימן לב) שכל קהילה וקהילה יש לה דין בית דין בפני עצמו וכלל זה אינו סותר למ"ש מרן בסימן ריב' באבקת רוכל כמ"ש הרב אלישיב זצ"ל. לכן מש"כ "200 פוסקים בעין יצחק" זה שקר גמור כי זה בודאוי פשוט שקבלנו הוראות מרן אמנם בודאי לא במקום שיש מנהג אחרת וזה מוסכם לכולי עלמא. אזי עוד פעם לא עניתם על השאלה. לכן עוד הפעם אין לאף אחד ראיה שצריכים להתבטל למנהגי "ארץ ישראל" שכן באמת אין דבר כזה. ויש לי רשימות מקהילות שחיו 800 מאות שנה בארץ ישראל שהם ספרדים שברכו על ההלל בראש חדש. אז אולי זה גם מנהג ארץ ישראל. לכן בודאי אין לשנות שום מנהג ממה שנהגו בלוב תוניס או מרוקו או מכל מקום. וזה ברור שכמש. וכן פסק פוסק הדור הרב אלישיב זצ"ל והרב פקודת אלעזר. ועוד. ופשוט מאד.

הרב שלמה יהונתן מאזוז

א. איך יתכן לכתוב למאורן של ישראל אשר באורו נראה אור מרן הגרע"י זצ"ל "בעל היב"א אומר" בסתם כאילו היה מחבר אלמוני לא ידוע, והוא הגבר שהקים עולה של תורה ובזכותו ותומתו וענוותו אני ואתה ועוד מאות אלפים למדנו תורה ויודעים מושגים בהלכה ואומרים שאנו ספרדים.
ב. בענין סתירת תשובת מרן באבקת רוכל עמ"ש הגאון רבי רזיאל שליט"א בשו"ת מחקרי ארץ (ח"ג סימן נ"ט)באורך ותרו"ן 
ג. ושוב פעם לא ביקשו ממך לעשות כמנהג א"י אלא כדעת מרן, או כאשר הפוסקים העידו שכך מנהג בחו"ל.
ד. אין ראיה מחכמי אשכנז בדורנו כי בבואם ארצה היו שני קהילות וכל אחד נמשך אחר הקהילה שלו. אבל הטענה על העולים הראשונים מאשכנז לארץ שלא שינו מנהגיהם.
ה. כשיש ספק לברך או לא, לא מברכים ואם המנהג לברך מברכים ואם יש ספק מה המנהג? או איזה מנהג נכון מה נעשה?!

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן