בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
אם הגבאי אמר לי לעלות לתורה, ואמרתי 'לא' מפני כי עליתי כבר מלפני כן (פחות משבוע) ורציתי שיתנו למישהו אחר שלא עלה תוך חודש לתורה, לכן אמרתי 'לא', האם זה נחשב למה שאמרו בגמרא ברכות נה. "מי שנותנין לו ס"ת לקרות ואינו קורא מקצרים ימיו"?
אם כבר אמר לך לעלות צריך לעלות