שאל את הרב
print
אא

לדעת הרב שליט"א איך צריך להכין את הציצית (/טלית אם שונה) לענין המספר 7 8 11 13 או 10 5 6 5 ? ולענין פתיל תכלת בימינו , איך יש לנהוג?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

7,8,11,13 בין טלית קטן ובין טלית גדול וכך גם בתכלת (רק לשים לב שתהא ראשונה ואחרונה בלבן והשאר תכלת)

שאלת המשך:

הבהרה בעניין זה: לדעת מרן הרב שליט"א צריך שהסדר הנזכר יהיה על ידי חוליות חוליות כד' הרמב"ם. וכל חוליה דאמרינן היא שלוש כריכות ואז רווח וכו' בדגש שתהא הפרדת 5 קשרים (בין 7-8-11-13), ראשונה של ה-7 היא לבנה והאחרונה של ה-13 היא לבנה. וכל זה כדברי הא"רי, כה"ח, הגר"ז ועיין בבא"ח. ולא כמו אותם שעושים רק חוליות חוליות רצופות (עם הקשר הראשון שמחבר לטלית - שהגדרתו "כקשר עליון" נתונה במחלוקת) ללא 4 קשרים נוספים בהמשך. השאלה שלי: איך הרב עושה את הכריכות מבחינה טכנית ואיך מפריד בין חוליה לחוליה? האם הכריכות נעשות כמו הטכניקה בשיטת הקשירה התימנית (שאז לא רואים את הקשרים חיצונית, אלא הם מוסתרים תחת החוליה עצמה) או באופן הרגיל שנראים הקשרים חיצונית? והאם כאשר מפריד בין חוליה לחוליה טומן את הגדיל בין שתי קבוצות החוטים (כך שמעתי שהציעו זאת בשם הרב כלפון משה הכהן זצ"ל)?, או שמא מרחיק מעט ואז פשוט כורך ומהדק את החוליה הבאה?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

מרן ראש הישיבה שליט"א עושה בתכלת בדיק כמו שעושה בלבן.
דהיינו עם הפרדה בין כל שלש כריכות ע"י העברת הגדיל בין שתי קבוצות החוטים וכדעת מוה"ר רבי כלפון זיע"א

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן