Menu
שאל את הרב
print
אא

האם אפשר לדעת למה הגאון האיש מצליח שינה ממה שתיקנו רבני ז'רבה? אם על נס קטן עושים עד היום סעודת יתרו, על נס גדול לא כל שכן? וא"ת בגלל שיש צדדים לא טובים במדינה, הרי אין דבר מושלם! שלפני שנעצרה המגפה בטוניס, כמה מתו במגפה? וכשהקב"ה הביא 10 מכות למצריים כמה מהעם מתו במכת חושך? ואין נצחון במלחמה שאין בה מתים, ואין דבר טוב שאין בו רע. אלא הולכים על פי הרוב. לכן, הייתי מבקש בבקשה הסיבות לאמר תחנון. מצד אחד אני מיהודי קאבס, מצד שני אני תלמיד מהישיבה. איך אני אמור לנהוג? כמו מנהג אבותיי או כמו פסיקת רבותיי?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

יום העצמאות אינו קדום כ"כ שמה שנהגו בו הוא מנהג על כל הגדרותיו וצריך אתה לומר "האם אנהג כפסיקת רבני ג'רבא ובגאבס או כפסק רבותי בישיבה" ?וע"ז אומַר שמסתבר שאילו ידעו רבותינו בחו"ל ממה שנעשה בארץ מסתבר שלא היו מורים כן, וגם מרן זקני אי"מ היו"ד מתחילה הסכים עם התקנה שלא לומר תחנון ג'ימים ואח"כ כשנודע לו מה שקורה כאן חזר בו, רק מפני המחלוקת לא עשה כן ברבים.
וזה לא שייך "לאין דבר מושלם" כי הדבר מתחילה היה מוקלקל וראה שלא תיקנו שום דבר ביום שעלו ישראל מגלות בבל אף ע"פ שמצויין היום (התאריך) בעזרא והאריך בזה מרן רה"י שליט"א בגליונות בית נאמן חודש אייר שנה שעברה  

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן