Menu
שאל את הרב
print
אא

בפרשת חיי שרה כותב רש"י הקדוש "שהקב"ה צר את קלסתר פניו של אברהם על פני יצחק שלא יאמרו ליצני הדור שמאבימלך נתעברה שרה כמו כן, גם מסיבת ליצני הדור צר את פניו של כילאב כפניי דוד המלך ע"ה . בפירוש כלי יקר בפרשת פנחס כתב : "פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן וגו'. הכל לרבותא נקט כי אע"פ שהיה בן אלעזר אשר לקח לו מבנות פוטיאל, מזרע יתרו שפיטם עגלים לעבודה זרה, והיה לו למנוע את עצמו ממעשה זה, פן יאמרו לו ליצני הדור: בת יתרו מי התיר לאביך, ואיך אתה מקנא על המדינית? . השאלה : מדוע בבריאת האדם לא "חשש" ,לכאורה, הקב"ה מליצני הדור והשאיר את הפסוק "נעשה אדם כצלמנו וכדמותנו ,בלשון רבים, אלא "מי שרוצה לטעות שיטעה". במילים אחרות למה במיקרים שציינתי היה חשש מטעות ליצני הדור ואילו בבריאת האדם לא חשש לכך?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

בבריאת האדם החשש הוא מטעות המינים והם הכופרים והמאמינים בשתי רשויות (עיין ברבמ"ם פ"ג מהלכות תשובה ה"ו) שיחשבו לפי סְִכְלֳם ששתי רשויות  הסכימו לברוא האדם ואעפ"כ לא חששו להם כדי ללמוד לנו מוסר להועץ בקטנים, ותשובתם בצדם כמ"ש רש"י משא"כ אצל יצחק אין החשש מהמינים אלא מליצני הדור והם האומרים דברי שקר ולא הגיוניים ואנשים מתפתים אחריהם וכמו כולם יודעים שקודם שהיתה אצל אבימלך טברהם הוליד מהגר את ישמעאל וא"כ אברהם אינו עקר, וגם כל בת אבימלך נעצרו נקבביהם ואפילו תרנגולת לא יכלה להטיל ביצה ואיך תתעבר שרה ממנו? אך כך דרכה של ליצנות, וכל המטרה היא להגדיל ולפרסם את הנס הקב"ה עשה קלסתר פניו של אברהם שלא יהיה מקום להתבלבל לרגע

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן