ברכה אחרונה על כוסכוס
לדעת המג”א סי’ קס”ח ס”ק מ”א אם קובע סעודה מברך בהמ”ז אף במזונות שאין להם צורת פת. ע”ש.
במחילה, הרי את התפוחי אדמה אכל בתורת חלק מהסעודה ולא היתה כוונתו לקינוח. ולכן לכאורה יש לו לברך על אבטיח ומילון הבאים הבאים בתורת קינוח שבד"כ מברכים עליו.
איני מבין על מה מבקש מחילה, הרי התפוחי אדמה אכלם ובירך עליהם בורא פרי האדמה וכמו שכתב השואל בנוסח השאלה, (וזאת מפני שאכלם בנפרד) ואם כן כיון שכבר בירך בורא פרי האדמה אינו צריך שוב לברך על מין פירות האדמה גם אם אכלם לקינוח. ושותא דמר לא ידענא.