שאל את הרב
print
אא

שלום הרב, יש לי אירוע בקרוב של חברה מאד קרובה. אני נשואה והולכת עם כיסוי ראש. רציתי לשאול האם מותר לשים פא רק לאירוע?

הרב אליהו מאדאר

מצד הדין אם תחבשי הפאה רק באולם, ולא תלכי עמה ברחוב כלל, לא לפני החתונה ולא אחריה, מותר, כיון שרק הנשים רואות.
אבל מצד עצם הענין, איני יודע, מדוע צריך להתבייש בכיסוי ראש.
אני מבין שהצד החברתי היום מאוד מאוד משפיע, וכמעט כולן בעוונותינו הרבים חובשות פיאות נוכריות שונות ומשונות יפות ומיופות, וקשה לילך נגד כולן. אבל מנגד לזה שימי מול עינך רצון ה' יתברך, וכשאת לובשת כיסוי ראש כהלכה, את מקדשת את שמו יתברך בעולם, ובודאי שתהיינה נשים שיכבדו ויעריצו אותך אותך אם לא בפיהן , לפחות בליבן. ואף יתעורר אצלן רצון לעשות כמעשייך, ולהיפך אם יראו אותך עם פאה, יגידו שגם את נהפכת כך, ומי יודע מה הן ההשלכות.
נמצא שמן הדין אם חובשת רק באולם מותר, אבל עצתי שתלכי לחתונה כדרכך בקודש בכיסוי ראש אמיתי כדרך אמותינו הקדושות, ותזכי לרוב נחת וברכות לעד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן