חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

תאריך הפטירה יג' אייר תשע"ו. מתי אזכרה של ה 30? האם חג שבועות מקצר? מה לגבי הגילוח/תספורת של הבנים?
תאריך האזכרה עושים בליל השלושים אף אם חל רגל באמצע (שו"ת יביע אומר חלק ז' יורה דעה סימן מ"ב, חזון עובדיה אבלות חלק ג' עמוד קל"ו והלאה, ושכן דעת כל חכמי ג'רבא שבארץ ישראל).
אבל מנהגי האבלות של השלושים, הרגל מוציאם, ומותרים להסתפר בערב הרגל, מלבד על ההורים, שבהם אפילו פגע בו רגל לאחר שלושים יום אסור להסתפר עד שיגערו בו חבריו. והמיקל בגילוח הזקן יש לו על מי שיסמוך (שו"ת יביע אומר חלק א' יורה דעה סימן כ"ה, ובספר חזון עובדיה אבילות חלק ג' עמוד צ"ז והלאה).