שאל את הרב
print
אא

ברצוני לשאול לגבי המנהג אתל התוניסאים שאוכלים מאכל בשרי עם תפוחי אדמה (עסבנה) וזאת כזכר או כמנהג לפתיחת הצום של הבכורות. הדבר מהווה בעיה גדולה כי אוכלים כשיעור ומסתפקים בברכה אחרונה , הרי מהכרפס אוכלים פחות מכזית כדי לא להיכנס למחלוקת הזו, איך לנהוג בעניין כי הוריי נעלבים מזה מאוד וחושבים שאני נגד המנהג שלהם?

הרב אדיר כהן

הרוצים להמשיך במנהג זה, כדאי שיאכלו קודם כרפס (עיין בברית כהונה אורח חיים מערכה פ' אות כ"ט), ורצוי שיהיה רק מרק בשר וירקות שנפטרים בברכת המרק ולא תפוחות תפוחי אדמה גדולות שמברכים עליהם בפני עצמם, ויברך שהכל ונפשות, ולאחר מכן אדמה על הכרפס ויפטור את המרור (ראה במילואים של מרן ראש הישיבה שבסוף ספר ברית כהונה).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן