אכילה בתיקון שבועות
מעיקר הדין מותר. אמנם דעת מרן ראש הישיבה לנהוג כמנהג מרן החיד”א בספר עבודת הקודש (יוסף בסדר) שלא לטעום כלום מתחילת הלימוד מלבד קפה ותה.

בארצות הברית השנה 38% של השבולת שועל נזרעה יותר משבועיים קודם טז בניסן. שבוע לפני טז בניסן כבר נזרעה 56% של שבולת שועל. ידוע המחלוקת לגבי כמה זמן זה לוקח לשרוש, מה העיקר להלכה האם סגי בשלשה ימים ואם כן השנה יהיה רוב השבולת שועל ישן, או שמא צריכים להמתין שבועיים כדי שיהיה נשרש ואם כן השנה רוב שיבולת שועל יהיה חדש?
בילקוט יוסף על הלכות חדש (עמוד ע"ח) כתב להקל בהצטרף עוד ספר נוסף כגון תבואת חו"ל. עיין שם.