Menu
שאל את הרב
print
אא

אין צריך לקדש בכתיבת מגילה?? כתב בגליון החשוב בית נאמן מאת מרן ראש הישיבה שליט"א [גליון מס' 3 אות טל] וז"ל: "ואין צריך לומר לשם קדושת מגילה, ולמה לא צריך לומר? משום שהרמב"ם (פ"א מהל' תפלין הט"ו) כותב שגם בספר תורה מקדשים רק בקדושת השמות בלבד, ולא צריך לקדש את הספר תורה. אמנם ההלכה לא כך, אבל לפי הרמב"ם ודאי לא צריך לקדש במגילה, כי במגילה אין שמות, אבל גם לדעת האומרים שצריכים לקדש בספר תורה, וככה כולם נוהגים, מ"מ מגילה שהיא מדרבנן לא צריכים לקדש. וככה כותב הרב עובדיה (חזו"ע-פורים עמ' רל"ד), שאם אדם כתב מגילה ולא אמר לשם קדושת מגילה, המגילה כשרה. ומ"מ טוב שיאמר לשם קדושת מגילה. ולכן אם אפשר לומר לסופר שיתקן הנה מה טוב". עכ"ל. וקשה לי בזה: [א] מצד אחד כ' "אין צריך לקדש", ומשמע אף לכתחילה אי"צ. מצד שני כתוב בשם מרן הגר"ע בלשון דיעבד, דהיינו אם קרה שלא קידש כשרה, אבל משמע שלכתחילה כן יש לקדש. [ב] בספר קול יעקב לרבינו יעקב חיים סופר, בעל כף החיים [סי' תרצא, יב] כתב שצריך לכתוב לשמה, ואפי׳ בדיעבד מעכב. [ג] לא מובן המשפט האחרון בדברי מרן שליט"א "לומר לסופר שיתקן"? ואולי צ"ל שיכוון. תודה רבה!

הרב משה חדאד

א.הרב הביא סיוע מהגר"ע לעיקר הדין שזה לא מעכב ולא נחית ללכתחילה ובידעבד, וגם הרב בעצמו אח"כ אמר שטוב לקדש 
ב. דברי הרב עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר, בספרו סנסן ליאיר הנד"מ (חלק השו"ת סימן י"ג עמוד שפ"ד) דיבר הרב בנושא להביא את דברי כה"ח ולא הסכים להם ע"ש 
ג. לכאורה אתה הצודק, שצ"ל שיכוון)  

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן