חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

רציתי לשאול בקשר לתפילות בר"ה . שמעתי חזן ותיק שאומר בתפילות ר"ה: "ספרי חיים טובים לפניך נפתחים ". ולא ספרי חיים ומתים לפניך נפתחים".שאלתי האם יש בזה בעיה לשנות מהנוסח הקבוע בסידורים. והאם זה לא משנה ממטבע שקבעו חז"ל ?
לא כדאי לשנות, זה לשון הגמרא.
ואם ירצה להשמיט, ישמיט "מתים" אבל אל יוסיף "טובים" כי זה משנה הכוונה.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ה באדר ב׳ ה׳תשע״ו – אפריל 4, 2016
חלק מהמרוקאים אומרים ספרי חיים 'ושלום'. האם זה בסדר, כי מובן שהוא לשון סגי נהור או שיש להם לשנות מנהגם?
יש לשנות. כי הופכים שם – תואר לשם – עצם.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ה בתמוז ה׳תשפ״א – יולי 5, 2021
לעניין השמטת מילת מתים : הלו נכתבו על מילת חיים ומתים יחד דרשות יפות ומתוקות על כי בודקים בכל שנה תוצאות מעשיו שהותיר בהאי עלמא ולמה להשמיט אם כך מילת "מתים"??
מרן רה”י לא כתב להשמיט תיבת “מתים”, אלא כתב “אם ירצה”.