Menu
שאל את הרב
print
אא

אדם שהוכרח להתפלל עם הש"צ במקום מעבר של הכהנים בעלותם לדוכן (בלי להכנס לפרטים אולם מדובר באונס גמור ואין לו פתרון אחר כדי להתפלל עם הש"צ וכל שכן עם כל הציבור). השאלה - האם יכול לעמוד להתפלל גם שברור לנו שהכהנים יעברו על פניו. אולם מו"צ שאני בקשר איתו בנושא פסק שלא רשאי להתפלל שם מאחר וכל ההיתר לכהנים לעבור לפניו הוא בדיעבד אולם לכתחילה אינו רשאי לעמוד שם ולבוא לידי כך ואפילו יתפלל ביחידות היינו אחרי נשיאת הכפיים של הכהנים. אולם מחילה מכת"ר , לענ"ד פסק ההלכה לא מדוייק מאחר ולא ברור גם לאחר העיון שערכנו שמתפלל העומד במקום מעבר לרבים הוא איסור גמור אלא רק בגדר ראוי ודרץ ארץ וכו... כדכותב הפס"ת בסימן קב תת סעיף ה' בסיפא ובסעיף ה' הערה 90 ולא מצינו (לפחות מהעיון שערכתי) בפוסקים לשון איסור גמור משום שמכשיל את הרבים וכל שכן במקרה הנ"ל שיש לכהנים היתר לעבור בדיעבד.

הרב אדיר כהן

ודאי שאסור לצער אחרים באופן שעומד שם (עיין בשו"ת שמע שלמה חלק ב' אורח חיים סוף סימן ו') אך בזה בדיעבד מותר להם לעבור.
צריך עיון אם נתיר לו לכתכחילה להתפלל שם אף שגורם בידים לאחרים להגיע לדיעבד. ומנין שהלכתחילה שלו עדיפה מהלכתחילה של אחרים. ועל כל פנים לא ידעתי למה מוכרח הוא להתפלל דוקא במקום המעבר. ויותר כדאי שיחפש מקומות אחרים או שיצדד לצדדים קצת, או צמוד לפתח באופן שאפשר לעבור מאחוריו. וה' יהיה בעזרו ותפילתו תקובל ברצון.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן