Menu
שאל את הרב
print
אא

בבית יוסף סימן קס"ח ס"ז הבית יוסף הביא דברי הרמב"ם לעניין מהי פת הבאה בכיסנין והביא דדברי הרמב"ם נסתרים מסיפא לרישא (וכתב דכך היה נראה לדקדק רק שהם נסתרים וכו) השאלה שלי דלאחר מכן הביא הב"י את המשנה בחלה וכך כתב ותדע דהא עיסה שנילושה במי פירות תנן דחייב בחלה ואפ"ה אינו מברך עליה המוציא ומקוצר הבנתי לא הבנתי מה רצונו בכך להביא את המשנה הזו מחלה דאני לא יודע האם חיוב בחלה או לא משפיע על ברכה ראשונה ואם היא חייבת בחלה אמאי לא מברכינן המוציא באמת ועוד דמה ההקשר בין תחילת דבריו שהיא את הרמב"ם ובהמשך שהיא את המשנה מה רצה להשיג בכך יורנו רבינו מה לעשות ( אני רק מתחיל ללמוד בית יוסף ולכן חסרים לי הרבה פרטים וכו') תודה רבה

הרב יעקב כהן

כוונת מרן הבית יוסף, להוכיח מהמשנה בחלה, שאף על פי שיש לעיסה תורת לחם, ולכן חייבת בחלה וכמו שכתוב בתורה בפרשת לח (ט"ו,י"ט) "והיה באכלכם מלחם הארץ תרימו תרומה לה', בכל זאת לעניין המוציא אין מברכים עליה אלא מזונות, הילכך על כורחנו לומר דלאו במידי דמיקרי לחם תליא מילתא, אלא לא קבעו חכמים וכו' (עיין המשך הדברים בבית יוסף כי הדברים מבוארים), וממילא כוונת הרמב"ם אם כן דאפילו אם נתן מים הרבה מברכים מזונות, כיוון שאין רגילים לקבוע על זה סעודה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן