בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
1. מדוע אנו הספרדים ובני עדות המזרח,לא נוהגים ללבוש מה שנקרא בלשון אשכנז:גרטל,למרות שנפסק בשו"ע או"ח צ"א ב?
2. מה הטעם שנהגו בפרט ביהדות מרוקו,ותוניס,שהציבור קורא בקול, את הפסוק האחרון של ההפטרה,ואז המפטיר חוזר עליו?
1. כבר כתב מורנו ורבנו ראש הישיבה הגאון הנאמ"ן שליט"א בספרו שות בית נאמן (חק א' חלק אורח חיים סימן ט') שאנו סומכים על דעת רבנו ירוחם שהובא בבית יוסף שמי שהולך כל היום בלי חגורה אין צריך לחגור לתפילה.. וגם שבמזמור ויטרי כתב שמה שצריך לאזור חלציו היינו כדי שלא יהיה לבו רואה את הערווה, ואנו יש לנו אבנט ומכנסיים. ואם כן הוא הדין לדידן שלובשים מכנסיים עם חגורה למעלה שאין צריך להוסיף עוד אזור על הבגדים מבחוץ, וכן משום "הכון" ליכא, כיון שאין דרך בזמננו לילך ב"גרטל" גם לפני גדולים. עיין שם,
2. כנראה להדגיש שזה הסיום (וכמו שיש נוהגים כן גם בסוף קריאת התורה בתיבות האחרונות של הפרשה).