בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
האם כשמעלים לתורה כהן אחר כהן בעליית נוספים צריך גם להפסיק בינהם ע"י ישראל שלא יראה הראשון כפסול? לכאורה נראה שאין צורך שהרי זאת עליה שלא מחובת היום ואין חשש לחשד שמה הכהן הנוסף הראשון פסול.
יש בזה מחלוקת בין הריטב"א שהתיר להרשב"א שאסר (עיין בספר הלכה ברורה סי' קל"ה בבירור הלכה סקי"ד) והעיקר בזה (עיין שם).