יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
אשתי שתחיה לומדת לימודי תואר שני במכללה "דתית" [הזרם הדתי לאומי], וברוך השם סיימה את לימודיה, וכעת נשאר לה לעשות רק את עבודת הגמר בתנ"ך. בחרנו את נושא העבודה: "יחס המקרא למלוכה", והבאנו שם שישנם פסוקים שמשמע מהם שהשלטון המלוכני הוא הרצוי ויש פסוקים שמשמע להפך. וכן הבאנו שנחלקו בזה התנאים, האמוראים וכן גדולי המפרשים. לאחר ששלחנו את העבודה ל'ראש הקורס', כתב לנו שהעבודה צריכה להיות יותר "אקדמית" עם "מחקרים" וכו' והפנה אותנו לספרי חוקרי תנ"ך. בספרים אלו ישנם דברי טעם לצד דברי כפירה, כגון שיש דעות המיחחסות את נאום שמואל בש"א בפרק ח' המכונה "משפט המלך" לתקופה מאוחרת יותר, והדברים הושמו בפי שמואל וכו' [עפ"ל] ועוד דברים שדרכם לבדות מסברת הכרס. וכעת נפשי בשאלתי כיצד עלי לנהוג, האם מותר לכתוב בעבודת הגמר דברים מסוג זה? ושמא אם "אצמיד" לכל דעה כזו הערת ביקורת משלי, יהיה מותר? או שמא אסור לכתוב כלל דברים מסוג זה?
אפשר להתעלם מהם ולכתוב דברי חוקרים אחרים בני-ימנו שהם יראי שמים כגון בעלי "דעת מקרא". ואם צריכים לכתוב דברי הבל שלהם להפריך אותם בקלות, כי בלי ספק שמואל הנביא התנגד לכל משטר המלוכה.