Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי במהר"ם שיק חיו"ד קע"א שכתב דברים קשים על אלו שבמקום לכתוב תנצב"ה כותבים לשון לאומים (ושמא התכוין בדבריו על אלו שכותבים תנצבה בנקודות כמנהג הנוצרים), וז"ל: "יש עליהם לומר שהם מהכת אשר לדראון יקימו והן מבזין את המת וכו'". ואף הרב עובדיה יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר ז יו"ד סל"ב כתב: "ולכן המנהג בכל תפוצות ישראל שעל המצבה חוקקים אך ורק בלשון הקודש" והמשיך וכתב "והחוקק על מצבת הנפטר בשאר לשונות הרי הוא גורם גנאי למת" ושמעתי שהחזו"א זצ"ל הקפיד שיכתבו תנצב"ה במרכאות. יורנו רבנו האם מלכתחילה נכון יותר לכתוב תנצב"ה במרכאות שהרי ראיתי מצבות רבות שכתוב תנצבה עם נקודה בין אות לאות?

הרב אדיר כהן

פשוט שכוונת מהר"ם שיק לאופקי מכתיבה בלועיזית וכן מהתאריך של הגויים כמו שמבואר שם בכל התשובה לפני כן ואחרי כן. אבל בנקודות במקום מרכאות אין קפידא בזה, וגם למרן ראש הישיבה נר"ו ראינו שכתב ת.נ.צ.ב.ה בנקודות (ראה  באור תורה טבת תשס"א עמוד רט"ו) ומכל מקום יותר מקובל (ובפרט בעבר) לכתוב בראשי תיבות ולא בנקודות ואין צריך לשנות מזה ללא הכרח  

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן