שאל את הרב
print
אא

השכן שלי גרם נזק לדירה שלי.על פי חוקי המדינה הוא חיב לשלם לי. אבל לפי דין תורה הוא פטור.האם הוא חייב לשלם לי? והאם מותר לי לדרוש ממנו לשלם לי את הנזק?

רבני בית ההוראה

יש דברים שפטור מדיני אדם וחייב מדיני שמים (ובהם ראוי לאדם שישלם אבל אי אפשר לחייבו בכך) ויש דברים שלפי בית המשפט חייב לשלם ולהבדיל לפי חוקי התורה הקדושה אין חיוב לא בדיני אדם ולא בדיני שמים ובזה אסור לקחת ממנו והלוקח נקרא גזלן.  ולכן ראוי לשאול רב על כל מקרה לגופו ולציג את שני הצדדים או שיבואו שניהם לרב או שכל אחד יכתוב את טענותיו בכתב ויציגו את זה לרב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן