Menu
שאל את הרב
print
אא

בנוסח הברייתא דרבי ישמעאל הנאמרת בתפילת שחרית, במשפט "וכן שני כתובים וכו'”, כתבו שיש לנקדו בפתח ולא בצירי. ולכאורה לפי זה המשפט לא כ"כ מובן שכן כיצד משתלב סופו ('עד שיבוא וכו'') עם תחילתו. שלפי הניקוד הנ"ל לכאורה יהיה פירושו 'ישוב שני כתובים עד שיבוא כתוב שלישי', ולכאורה אינו תקין. ויותר היה לו לומר "וכן (יישוב) שני כתובים וכו' ע"י כתוב שלישי' וכו', וכדומה. לעומת זאת אם ננקד הכ"ף בצירי הדברים יהיו יותר מתוקנים - “וכן (היינו מידה נוספת אשר התורה נדרשת בה היא-) שני כתובים וכו'”. וגם לפי מה שהביא מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ביביע אומר (חלק ח' או"ח סי' יא) שהכוונה היא כאילו נכתב 'כאן', הדברים נשמעים מגומגמים.

מרן ראש הישיבה

גם אם ננקד וְכֵן עדיין הלשון מגומם: וכֵן שני כתובים המכחישים זאת את זה [נשאיר אותם כך] עד שיבוא הכתוב השלישי וכו'.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן