Menu
שאל את הרב
print
אא

מדוע בטעמי המקרא שלנו בני עדות המזרח נמצא טעם אשר נקרא שמו 'פזר גדול' כל עוד אין לנו טעם אשר נקרא 'פזר קטון'. ובתאג' נקרא שמו 'פזר' בלבד וכן הוא בטעמים של אחינו האשכנזים. [ואל יחשדוני חלילה כי באתי לזלזל במסורת בני עדות המזרח כי מקורם טהור בהקדמת ספר אמרי שפר לרבי יהודה בן מהר"ם חלאוה תלמיד הרשב"א. שגם הוא קראו 'פזר גדול'].

רבני בית ההוראה

נקרא כן כי הוא לפזר הקול (לחם הביכורים שער ל'- שער הטעמים). וראה בהגהת מרן ראש הישיבה שליט"א שם שמצא כתוב שהקדמונים קראו לטעם קרני פרה פזר גדול, ולפזר שלנו פזר קטן, ואח"כ המציאו שם קרני פרה, ושם פזר גדול נשאר לפזר שלנו. ע"ש.

שאלת המשך:

אמת הוא שכן מופיע במחברת התיג'אן, אבל בתקוני הזהר מופיע להדיא על פזר גדול הציור של מה שאנחנו קוראים פזר גדול כמין 4 שנתהפך לשמאלו (תקונא תליסר) ואולי בדפוסים ישנים אין הציור הלז.

רבני בית ההוראה

אולי. וצריך בדיקה. יישר כח!

שאלת המשך:

וכעת ראיתי בתיקון חד ועשרין (דף מח ע"א) שמובא גם הטעם קרני פרה כציור דידן. ואף אם נאמר שהציורים לא היו בדפוסים קדומים מ"מ רואים בבירור שהטעם פזר גדול נקרא כן כבר מזמן קדום והטעם קרני פרה נקרא בשמו כבזמן הזה.

מרן ראש הישיבה

אינני יודע

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן