Menu
שאל את הרב
print
אא

בספר וזאת הברכה (עמוד 391) כתב שברכתן האדמה, ובהערה (עמ' 405) כתב וזה לשונו: פרי החמוצית גדל בשיח שמתקיים משנה לשנה. ומאחר שגובה השיח פחות מג' טפחים נהגו לברך בורא פרי האדמה (סימן רג משנה ברורה ג) דלא חשיב כל כך. וכן כתב בספר ותן ברכה (חלק ב' עמ' 294) בשם הגאון רבי שלמה זלמן אויירבך. עד כאן.
ובמשנה ברורה (שם) כתב וזה לשונו: ופירות שגדילין על אילנות קטנות אף שגבהן פחות מג' טפחים כמו יאגד"ש שחורים, דעת המגן אברהם ועוד כמה אחרונים לברך עליהן בורא פרי העץ, אך העולם נוהגין לברך בורא פרי האדמה ואפשר דטעמם דלא חשיבי כל כך פרי. עד כאן.
לעומת זאת במדריך של בד"צ העדה החרדית כתבו שברכתן העץ, ואין התייחסות לזה בלוח של ברכת ה' ושל ילקוט יוסף, וגם אין הערה במשנ"ב איש מצליח.
בפשטות נראה לי שיש לברך העץ מפני שלכו"ע הוא עיקר הדין, ולנו הספרדים לא ידוע על מנהג לברך האדמה, וכך נראה מסתימת הברכ"ה ועוד שכתבו את הכללים ולא הוסיפו פרט זה שפירות אילן נמוך ברכתם האדמה, אך אשמח לקבל אישור או דחייה מאחד הרבנים הגאונים של הישיבה לדבר.

הרב יעקב כהן

דבריך נראים נכונים. ובפרט שהמשנה ברורה כתב דאפשר דטעמם דלא חשיבי כל כך פרי. ועינינו הרואות דפרי החמוצית הוא פרי חשוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן