Menu
שאל את הרב
print
אא

נתתי לסופר ואברך תלמיד חכם לכתוב לי ספר תורה במחיר גבוה בכ- 30% ממחיר השוק כדי לסייע לו בכלכלת הבית. את התשלומים עבור כך אני לוקח מחשבון מעשר כספים. בד בבד, התכוונתי שיהיה זה לשם מצוות כתיבת ספר תורה.

השאלה היא: האם זה בסדר לעשות כן מאחר והספר לא מיועד בסופו של דבר לשימוש פרטי אלא לבית כנסת. או שאם רוצים לצאת ידי חובת כתיבת ספר תורה לעצמו צריך לעשות איזושהי חלוקה בתשלומים כך שחלק מסויים יינתן שלא ממעשר כספים?

הרב יעקב כהן

נראה שהרוצה לקיים מצות כתיבת ספר תורה בשלימות, לא יקנה זאת מכספי מעשר כיון שאין זה נחשב כשלו וכמו שכתב בשו"ת בית דינו של שלמה (חלק יורה דעה סימן א') שהקונה ספרים מכספי מעשר צריך לכתוב עליהם שהם מכספי מעשר כדי שלא יחזיקו בניו אחריו בספרים אלו כשלהם, אלא יהיו מיועדים להשאילם לאחרים. ע"ש. ועיין בשו"ת יביע אומר (חלק י' יורה דעה סימן כ"ט) שהביא מחלוקת הפוסקים אם אפשר לקיים מצות כתיבת ספר תורה בשותפות, והעלה דהיכא דאפשר יקנה הכל משלו, ואם אי אפשר יקנה בשותפות. ע"ש. וא"כ גם בנדון זה אם אי אפשר לו לקנות הכל משלו יקנה מכספי מעשר וחלק מהסכום יהיה מכספו הפרטי ובזה יחשב כשותף בספר תורה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן