בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
אני מתפלל בכותל במניין בנץ, במקביל יש עוד עשר ויותר מניינים. במניין שאני מתפלל הם עושים דברים שאינני יודע את נכונותם.
2. עיין בהלכה ברורה (סימן קל"א בביאור הלכה אות כ"א) שהעלה שאין לפטור מנפילת אפיים רק בתפלה הסמוכה לחופה (מנחה) בלבד.
3. לא ראיתי שדברו בזה הפוסקים. אולם מצד הסברא אין החתן המתפלל במנין אחר פוטר אותם מנפילת אפים, ולא אמרו "סמוך ונרא" אלא לענין קריאת מגילה בלבד.
הגם כי לא מצאו מנהגיהם חן בעיניך ובעיני, מאחר שנהגו כן על פי הוראת חכם זצ"ל, הנח להם לישראל, ואתה בשלך נהג, אך אל תאמר קבלו דעתי.