Menu
שאל את הרב
print
אא

אבקש תשובה לשיטת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ובנו שיבלט"א הרב יצחק יוסף, דעות חלוקות בהבנת הדברים סימן רי"ב דיני עיקר וטפל.
1 אם אדם אוכל בצלחת אטריות או קוסקוס ובצלחת נפרדת יש נקנקיות או קציצות או עוף ואחר שבירך על הקוסקוס או האטריות ניגש לאכול הבשר האם יברך שהכל או לא?
2 אותו ציור כמו בשאלה 1 רק שהדברים מעורבים בצלחת לדוגמא אטריות ושניצל (שהשניצל ללא פירורי לחם שברכתו שהכל לכולי עלמא) ובירך על האטריות ולאחר מכן לקח רק מהשניצל לבדו ורוצה לאכול האם יברך?

3 אם אוכל קוסקוס או אטריות ומחוץ לצלחת יש סלט חמוצים או מטבוחה או זיתים או תירס משימורים וכדומה ובירך על האטריות או הקוסקוס האם צריך לברך על שאר הדברים מחוץ לצלחת?

הרב רזיאל כהן

מדברי מרן היביע אומר זצ"ל בחלק ז' סימן ל"ב (בהערה) נראה שבכל המקרים הנ"ל כיון שאוכל את המינים הנוספים בנפרד מן האיטריות והקוסקוס, אינם נפטרים בברכת הקוסקוס, ומברך עליהם ברכתם הראויה. (עיקר תשובת מרן זצ"ל לגבי אורז, אך בתוך דבריו הביא בשם שו"ת מים חיים סימן מ"ה כאמור).
בילקוט יוסף (סימן רי"ב, מהדורת תשס"ד) לא מצאתי התייחסות מפורשת, ומדבריו פוטרת אף הבשר. אך עיינתי בדברי מרן ראש הישיבה במקורם באור תורה (כסלו תשנ"א סימן מ'), ושם מבואר שבאופן שאלותיך יש לברך על כל מין ברכתו הראויה לו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן