Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"דשלום וברכה הרב.אשמח לעצת הרב מה תעשה אישה מאוד מאמינה תורנית מאוד שעולות לה בראש מחשבות לא רצוניות או חלילה מילים לא נקיות ומתריסות או מחשבות שקשורות להרהורי עבירה כמעין התרסה (ברכת ה' חלילה) מה תעשה? האם עליה לחשוש מכך? זה ממש כואב ומעיק...וגורם להרגשה מאוד לא נעימה ואפילו לחשש זה לא רצוני ויכול לקרות גם תוך כדי תפילה או תהילים

הרב חנוך הכהן

אין שום צורך להבהל מכל המחשבות האלה, אי אפשר לדעת כל אחד מהיכן נשמתו חצובה ומה עליו לתקן בעולם הזה, ואדרבה כאשר באות לאדם מחשבות לא טובות והוא משתדל להסיח דעת מהם, אי אפשר לתאר איזה תיקונים הוא עושה בזה. סה”כ צריך לדעת שיש כאן נסיון וצריך להתגבר עליו, וגם התגברות של חוט השערה זה נחשב לעמידה בנסיון ברמה מסויימת.

לכן כאשר באה מחשבה לא טובה צריך פשוט להסיח דעת ממנה או לסלק אותה בעדינות, ולא לתת לה להשתלט על המחשבה, ויותר לא לחשוב על זה ולא להכנס לשום כאב או מועקה, פשוט יש כאן תפקיד מה’ להתגבר על המחשבה הלא טובה, לעשות זאת כפי היכולת, ולשמוח על כל התגברות קטנה או גדולה.

ברכה והצלחה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן