1. לאשה נראה שמותר, שאע"פ שקבלה מנהגי בעלה, מכל מקום כאן שהוא ענין של "מסורת" לא שייך לומר שנאבדה לה המסורת עם נישואיה. וקצת ראיה לזה מהמבואר ביורה דעה (סימן פ"ב סוף סעיף ד').
2. בענין העברת המסורת מעדה לעדה, אמנם יש דעות בפוסקים שהדבר אפשרי, אך מרן בשלחן ערוך (סימן פ"ב סעיף ה') כתב שיש לחוש לדברי המחמירים (ועיין שם באחרונים). ודברי הרב ברית כהונה שצוטטו בשאלה אינם מדויקים כל כך (עיין בברית כהונה יורה דעה מערכת ע' אות ה'). ועוד שאין ללמוד מעופות שלדעת הרבה פוסקים נאכלים על ידי בדיקת סימנים אף בלי מסורת, ואילו חגבים צריכים מסורת מדינא דגמרא. ומה גם שיש אוסרים (בעל אור החיים בספרו פרי תואר ועוד) החגבים הללו מן הדין (ולא רק מחוסר מסורת), "והם אצלנו כשקצים ורמשים" (לשון מרן רבי שאול כהן בנוכח השלחן אורח חיים סימן ר"ד, והובא בברית כהונה שם מערכת ח' אות ד').
אמנם שמעתי לפני שנים רבות ממרן ראש הישיבה נר"ו, שהעיקר כדעת המתירים את החגבים באכילה, אך איני זוכר אם הורה כן להלכה ולמעשה אף לבני שאר העדות.