שאל את הרב
print
אא
בספר שפת אמת כתב הרב, בענין שוא באות ראשונה מאותיות הדומות, כי יש להניע את השוא רק אם תחת האות שלפניו יש געיה והאות הדומה השניה מוטעמת (טעם באותה הדומה השניה, כלשונו, כפי הזכור לי).
ידוע כי רבים, אולי כולם, כולל שלא קיבלו את כלל ה' לשוא נע, מניעים את השוא שבלמ"ד הראשונה במילה הללויה, למרות שבלמ"ד השניה אין טעם, ולעתים הטעם דוקא בה"א שלפני השוא.
אם יוכל כבוד הרב המשיב ליישב את דעתי, בעניין זה.
אגב, לפי מנהג אבותי אין כלל זה חל. ללמוד וללמד, הלמ"ד הראשונה במילה וללמד בשוא נח. וכך בעוד מקומות. אני בן ליוצאי מרוקו.

מרן ראש הישיבה

אינני זוכר שכתבתי כן, אולי המחבר ז"ל כתב כן. כולנו אומרים הלְלויה הלמ"ד בשוא נע או בשוא פתח. וכן הוא בכתר ארם צובא.
אמנם לא כולם קיבלו את כללי הדומות. כי מקורו מר' אליהו בחור ז"ל, ומהרד"ק בספר מכלול לא משמע כן.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0