Menu
שאל את הרב
print
אא

מה שכתב הרב: ואין ללכת רק לבית דין, שיושבים שם דיינים כשרים ומוסמכים לדון ולהורות על פי דיני תורתנו הקדושה. עד כאן.
ואשתומם כשעה חדא: הלא אין היום דיינים "כשרים ומוסמכים לדון", שהרי אין לנו סמוכים היום וכל מה שפועלים בתי הדין הוא מכח שליחותייהו קעבדינן. ועוד שבשלחן ערוך (חושן משפט סימן יב) נפסק שיש לדיינים להתרחק שלא לקבל עליהם לדון דין תורה (ויש בתי דין שמסרבים לדון דין תורה אף כששני הצדיים מבקשים זאת) - ואם כן מאי אולמייהו דהדיינים שאינם דנים על פי תורה, מהשופטים בערכאות שאינן דנים על פי תורה אף הם. ולכאורה הדברים החמורים שבחושן משפט סימן כ"ו אמורים ביתר שאת במי שהולך לבית דין שיודע ממשפטי התורה ומסרב לדון בהם, והוא מרים יד בתורת משה ממש. 

הרב אדיר כהן

– לעולם לא התכונתי שצריך סמוכים על ידי הסמיכה איש מפי איש עד משה רבינו ע"ה. אלא כוונתי פשוטה שסמוכים לדון, שלא די שיהיו אנשים כשרים, אלא שלמדו היטב דיני ממונות והסמיכום לכך גדולי הדור שיוכלו לדון ולהורות.

– מה שכתוב בשלחן ערוך (סימן י"ב) שיש לדיינים להתרחק שלא יקבלו עליהם דין תורה, אין הכוונה ח"ו שידונו לפי דיני העותמנים או האנגלים או שאר דיני הגויים, אלא ישתדלו לעשות פשרה הקרובה לדין בהסכמת הצדדים, וכמבואר כל פרטי הדינים בזה באורך בשלחן ערוך באותו סימן ובנושאי כליו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן