אשריך וטוב לך בעוה”ז ובעוה”ב שאלו הספקות שלך.
לגבי שאלה א’ וב’ תשובה אחת לשתיהן, והיא הגמ’ בעירובין (דף נ”ד ע”ב) שלפני שלומדים משהו חדש יש לחזור היטב על הלימוד הישן כדי שיתקיים בידו, ואם לא יחזור גם אם ילמד הרבה – ישכח הכל. לכן, עדיף לחזור מאשר להתקדם. אבל לאחר שחזרת ואתה יודע טוב תוכל ללמוד עוד מסכת, או להעמיק יותר בסוגיות. [נראה לי יותר מומלץ ללמוד עוד מסכת כי לא תוכל להעמיק בכל הסוגיות, ומאידך כאשר תהיה לך מסכת, כאשר יהיה לך זמן פנוי תוכל להמשיך בלימוד אותה מסכת על הסדר]. לגבי השאיפה הטובה לסיים את הש”ס כבר בישיבה, יה”ר שתזכה, אבל לפני שתשקיע ללמוד את כל הש”ס, תשקיע לדעת את הש”ס וזה ע”י חזרה כמובן.
לשאלה ג’ להתפלפל זה מפתח את הראש, מאידך דברי רבותינו מאירים לנו את העינים בסוגיא, לכן מומלץ לעשות גם זה וגם זה, ואפשר גם ששניהם ישתלבו יחד, לדוגמא תוכל לחקור ולהעמיק בדברי האחרונים על הסוגיא. או להיפך, כאשר אמרת סברא חדשה תחפש אותה בספרי האחרונים.
לשאלה ד’ אפשר לחלוק על הרב בשיעור, אבל יש לשים לב לעשות כן בדרך ארץ. ויש לדעת שהרבה פעמים זה נובע מחוסר ההבנה של דברי הרב, לכן כדאי אף כאשר אינך מבין את דברי הרב, עדיין תנסה להבינם ותזכור אותם אולי בעתיד תבין אותם. גם לגבי ההשקפה אין חיוב להסכים עם ההשקפה, אך קודם כל בדרך ארץ מרובה, וגם תשים לב אולי אתה הוא הטועה כנ”ל.
לגבי פת שחרית, אפשר לעשות פת שחרית גם עם דבר שברכתו מזונות כעוגיות. כן הורה מרן ראש הישיבה שליט”א, וכן הגרב”צ שאול זצ”ל בספר אור לציון ח”ב. אך צריך להקפיד לאכול כביצה, כמ”ש באול”צ שם.