Menu
שאל את הרב
print
אא

לרב שלום, האם אפשר לצאת עם קבוצה לבית מלון, כאשר הוא בתוך שנת אבלות על אביו (אמור להתקיים בסוף השבוע)?

הרב אביחי נחום

בספר חזון עובדיה – אבלות (ח”ב עמוד קנח) כתב שאין לצאת לטיול מאורגן כל שלשים יום וי”ב חודש, וזה על פי דברי הש”ע (יו”ד סוף סימן ש”פ) וספר יוסף אומץ (עמוד ש”ל).

ונראה דהוא הדין כשיוצאים עם קבוצה לבית מלון שיש בזה שמחה גדולה ויש להמנע מכך.

שאלת המשך: בית מלון בתוך אבילות

הרב אביחי כתב אין ללכת בקבוצה למלון בתוך יב חודש אם כן נשמע מהדברים שמה שיוצאים למלון המשפחה לבד כמו הרבה בחופש ללא קבוצה של כמה משפחות -- מותר ?

הרב אביחי נחום

באמת יש מחמירים גם בזה, וכמבואר בספר יוסף אומץ (עמ’ של). ע”ש. אבל למעשה נראה שיציאה עם המשפחה הקרובה בלבד לבית מלון או לטיול, מותרת וכמ”ש בשו”ת וישב הים (ח”גסי’ לז) ע”ש.וכ”פ הגרש”צ רוזנבלט בקובץ קו ההלכה (תשע”ח עמ’ כד). וכן מוכח מדברי הרב גשר החיים (פכ”א סימן ז’ או ט’) ע”ש.וכ”מ מד’ הגרי”ש אלישיב זצ”ל בקובץ תשובות (ח”ב סי’ סג) שכתב שהכל תלוי באופי הטיול. ע”ש. וע”ע בס’ אהל יעקב – אבלות עמ’ לב. ומ”מ נכון שגם במסגרת הטיול עם המשפחה לא ירבה בעניני שמחה שאין בהם כ”כ צורך. ועי’ פלא יועץ (ערך אבלות).

שאלת המשך: יציאה לנופש בשנת אבלות על אב

אשתי בשנת אבלה. ורוצה לצאת לנופש בגלל שהיא מרגישה שלנפש שלה זה יעשה טוב חשבתי שיש אוליי מקום להתיר זאת בפרט שעל האישה יש את אחריות הבית וכו... מה דעת מרן בזה?

הרב אביחי נחום

אפשר להקל וכמבואר בתשובה הקודמת. [אגב, אם עברו שלשים יום יש מקילים גם באבלות תוך שנה, אם גערו בו חבריו, וא”כ כדאי שהבעל יאמר הוא או ע”י שליחים לאשתו שהיא צריכה לצאת וכו’, ויש בזה תוספת היתר אף שאין הדבר מוסכם שגערה מועילה בזה, ואכמ”ל].

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן