Menu
שאל את הרב
print
אא

אימי נפטרה לפני שנתיים והוטמנה בקבר מכפלה מעל אבי. המצבה נבנתה ברישול רב ובנוסף איש המצבות פירק עם צו של שופט ולקח את המצבה לאחר תביעות משני צדי המתרס. ההליך גרם לחוסר אמון מצידי בכל מאן דבעי העוסק בתחום ונוצר עיכוב בבנית המצבה החדשה. נפשי מתייסרת בגלל העיכוב ,ולמרות שאני משקיע את כל מרצי במציאת האיש הנכון, רציתי לדעת מה אומרת ההלכה על מקרה כזה. תודה.

הרב חנוך הכהן

הבנתי מהשאלה שנעשה לכם עוול וצער בבניית המצבה, אך לא מובן מה בדיוק התכוונתם לשאול לענין ההלכה, האם כוונתכם לתבוע את אותו איש מצבות?
ולגבי מה שכתבתם שנגרם חוסר אמון ובגלל זה אתם מתעכבים בבניית מצבה חדשה, אל לכם לחשוב כך, דעו שרוב האנשים הם כשרים וטובים ומעט הם לא הגונים וגנבים, ואם נחשוד ונחשוש מרוב העולם לא נוכל ללכת לרופאים ולא נוכל לקנות ולמכור כלום. אלא שמכל מקום כדאי לברר לפני על אדם אמין, וכן לא לתת לא את כל הכסף מהתחלה רק מקדמה, ורק אחרי שעשה לשביעות רצונכם, ועוד. בקיצור לא לחשוש יותר מדי, אבל לנקוט בכללי הזהירות האפשריים.
ברוכים תהיו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן