Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד רבינו הגדול שר התורה כה''ר מאיר מאזוז שליט''א אחדשה''ט כראוי וכיאות הנידון: שכן שגר בקומת קרקע ומעליו 3 קומות, והוא בנה לפני שלושים שנה תוספת לדירתו על החצר המשותפת לכל השכנים, בניה של קירות לבנים וגג אזבסט, (ללא רשיון, וגם חורג במידתו מגבול הבניה עפ''י חוק באופן שאין אפשרות לכאורה לקבל ע''ז רשיון). וכאשר בנה הוא לא הלך לכל השכנים לשאול אותם רשות על הבניה, וכ''ש שלא החתים אותם, והשכנים לא מיחו בו. (ובהנחה שעל העובדות האלו אין ויכוח). כעת השכנים מעוניינים לבנות על מקום הבניה ממ''ד, - כידוע שאין אפשרות היום לקבל רשיון בניה בלי ממ''ד ולצורך זה חייבים להרוס את הבניה שעשה בשעתו בכדי שיכולו לבנות ממ''ד תיקני. אך השכן טוען היות שכבר בנה וטוען שאין צריך לממ''ד וגם לא צריך בניה חוקית, לכן אם השכנים רוצים לבנות מסכים רק בתנאי שיבנו עבורו את הממ''ד כולל גימור. כעת השאלה: א. האם יכול לעכב מהשכנים מלבנות ולהרוס את בניתו, ב. מי צריך לשלם הוצאות הריסת המבנה הקיים שבנה לפני 30 שנה, ג. והאם יכול לדרוש שעל השכנים לבנות עבורו את הממ''ד את השלד, ואת הגימור.

הרב אדיר כהן

יש בזה פרטים רבים, ותלוי גם ובעיקר בטענות של השכן מלמטה. ולכן אף שיש הרבה צדק בטענותיכם, אי אפשר ועכ,פ קשה מאד להביע דעה בזה. וכדאי להביא טענות מפורטות של ב’ הצדדים בפני בורר מוסכם או בפני בית דין לממונות. וכדאי להגיע לסיכומים והבנות עוד טרם תחילת הבניה, שלא יהיה אי הבנות אחרי מעשה וויכוח על התשלום.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן