Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום כבוד הרב, תתקן אותי אם אני טועה אבל לפי מה שהבנתי מי שאוכל בשר כלשהו ולא היה לו טעים (וירק כמובן) לא נחשב בשרי. עכשיו מה הדין אם למשל אכלת אורז עם פרגית באותה צלחת והאורז נגע בפרגית, אכלת מהפרגית ולא טעים לך וירקת, האם אתה נחשב בשרי (כי האורז נגע בפרגית) או שלא( כי לא היה לך טעים)

הרב משה עטיה

ע’ בכה”ח (יו”ד סי’ פ”ט סק”ד) שהטועם בשר בלי ללעוס אותו ומיד פלט אותו א”צ להמתין שש שעות, ע”ש. וכ”פ בהוראה ברורה שם (סק”ז).

לגבי האורז אם רק הונח עליו פרגית (ואת הפרגית פלט ורק האורז אכל) – הנה בתבשיל בשרי צריך להמתין שש שעות אפי’ אם לא אכל בשר כמ”ש הרמ”א בהגה (סי’ פ”ט ס”ג), אבל אם רק טעם אפי’ בלע מהתבשיל א”צ להמתין כמ”ש הפר”ח (סקי”ח) וכ”פ בהו”ב (ס”ק מ”ג).

אולם האורז הנ”ל מצד אחד לא נתבשל עם בשר רק קיבל טעם מבשר ומצד שני האדם הנ”ל אכל ממש את האורז. ועכ”פ נראה שגם בזה א”צ להמתין שש שעות, אבל אם היה רוטב ממש בפרגית ואכל מהאורז שיש בו רוטב דודאי ימתין שש שעות.

  • בכל הנ”ל אם לעס מהפרגית בכל אופן צריך להמתין שש שעות.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן