Menu
שאל את הרב
print
אא

שאלה דחופה באמונה - משפחה לא דתית ולא מסורתית אפילו, שעד היום גם לא צמו בכיפור, מחללים שבת, נידה, ללא כיסוי ראש. התקשו מאוד להיפקד בילדים. איך להסביר שגזרו עליהם הצלחה ב- 2 טיפולי הפריה והם קיבלו 2 ילדים!!? ולהבדיל ומנגד זוג שהם בעלי תשובה הרבה שנים והתחתנו כדתיים - זוג דתיים לכל דבר ועניין, מקיימים כל מצוות נידה, מקווה, עשו כבר כמה טיפולי הפריה- ונכשל. ולמרות הכל כבר יותר מ- 14 שנים לא נפקדים. על פי הטבע והרפואה אין סיכוי להיפקד. בבקשה עזרה מכם. איך להבין?? האם קיים איזשהו תיקון להיפקד? הזוג כבר לא צעיר...

הרב רזיאל כהן

עם כל הכבוד לזוג המקפיד במצוות, וכי הם יותר טובים מהחזון איש או מהרבי מלובאווייטש שלא זכו בילדים עד יום מותם?!

לאף אחד אין הסכם חתום עם הקב”ה שכאשר יקיים מצוות יקבל ילדים. אנחנו מקיימים את המצוות כי כך נצטוינו, ומתפללים אל הקב”ה שיעשה הטוב בעיניו, ולא יביאנו לידי נסיון.

עם זאת לעולם לא אבדה תקוותינו, ואסור להתייאש. יש להתחזק בשלום בית, ובנתינה לזולת, וכאשר יחליט הקב”ה שהם ראויים, יפתח להם את אוצרו הטוב.

שמעתי על הרבה זוגות שהחלו לאמץ ילד, (אחרי התייעצות הלכתית, כמובן) ולאחר מכן נפקדו בצורה מופלאה בכמה ילדים ביולוגיים. לענ”ד כדאי לנסות את זה (וזה בדרך כלל עוזר גם ביחסי הזוגיות, ומוריד את המתח) ולזכור שאימוץ – אין פירושו יאוש (חס וחלילה), להיפך -אימוץ נותן תקווה, בשורות טובות בקרוב בעז”ה.

 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן